Geothermische ervaringen

21 oktober 2014 - Taupo, Nieuw-Zeeland

Vorige week vanuit Ohope en nu vanuit Taupo hebben we het vulkanisch gebied bekeken. Vanuit Ohope reden we in ruim een uur naar Rotorua en daar bezochten we Te Puia (Te Whakarewarewa). Dat ligt in de stad. Klein gebied, vooral de 30 meter hoog spuitende geiser was spectaculair. Vanuit Taupo was het ruim een half uur rijden naar Wai-O-Tapu. Ook een klein gebied met heel veel zwavel en dat is bijna niet te harden. Mooi park met veel kleuren en aparte luchtjes, zeg maar. Daarna zijn we doorgereden naar Waimangu. Daar waren we 15 jaren geleden ook geweest. Was wel aangepast, betere wandelpaden, maar zeer herkenbaar en ook heel mooi. We liepen anderhalf uur door het gebied met het Frying Pan Lake als een van de hoogtepunten. Bijzondere ervaringen. Na anderhalf uur pikte de bus ons op en werden we teruggebracht. Dit laatste park vonden we het mooist.

Ik wil er op mijn leeftijd graag jong uitzien. Ik vind dat ik er jonger uitzie dan ik ben. Mieke vindt dat geweldig leuk. Als wij entree moeten betalen, vraagt ze steeds of er korting gegeven wordt aan senioren. Als dat bevestigd wordt, zegt ze dat ik daar onder val. Ze toont zich bereid (zal ik zijn paspoort laten zien?) het te bewijzen. Dat hoeft nooit. Mieke is op de penning, zegt ze. So cruel.

1. Ria en Jan:
    20 oktober 2014
    Leuk om te lezen dat jullie naar Te Puia en Wai-O-Tapu geweest zijn. Wij waren erg onder de indruk van de bijzondere natuurverschijnselen en in Te Puia van de Maori-cultuur. NZL in optima forma. Veel plezier in Wellington
  2. Ria en Jan:
    20 oktober 2014
    O ja, en die leeftijd? Je bent echt jong als je de volle mep moet betalen!!!
  3. Jan Geerts:
    21 oktober 2014
    Grappig van die senioren korting. We moeten onze Hollandse traditie van 'zuinigheind met vlijt' wel in ere houden; Een fortuin uitgeven om ergens te komen en vervolgens een paar Euro .... Doe ik ook -:). Bijzondere ervaring; dit soort geothermische zaken te zien en vooral te ruiken.