Moeraki: de Boulders en Fleur's Place

6 november 2014 - Akaroa, Nieuw-Zeeland

Goed, het regende wat vaak toen we in Moeraki waren, maar we hebben natuurlijk toch gedaan waarvoor we gekomen waren, want zo vaak komen we hier niet dat we kunnen zeggen: "Nou ja, dan doen we dat toch de volgende keer!" We zijn zelfs twee keer bij de Boulders geweest, een keer met regen en vloed en een keer met zon en eb. De Boulders, dat zijn enorme ronde keien die over het strand verspreid liggen alsof een reus zijn knikkers heeft laten liggen. Erg fotogeniek, zeer geschikt dus voor de NZ-kalender die we gaan maken.  Moet je wel een beetje zon hebben en vooral je best doen om geen andere mensen te fotograferen die door jouw beeld lopen. Ja, de Boulders bezoek je niet in je eentje, er lopen altijd wel groepjes toeristen in de weg.

En dan in Moeraki Fleur's Place: een verweerd oud houten gebouw op de kop van het haventje waar Fleur Sullivan een van de beste visretaurants van het land runt. Alleen verse vis, die ter plaatse gevangen is en groente uit de eigen tuinen. Geen poeha of duur gedoe. Binnen is het ook ontzettend sfeervol, en Fleur (een jaar of zeventig, woeste bos haar, spijkerbroek en gympen) komt een paar keer langslopen om een praatje te maken met de gasten. Ze is niet meer zelf de chef-kok. Het zit iedere avond vol, dus ik had weken geleden al met ze gemaild voor een tafel. Het was een belevenis en lekker eten! Aanbevolen! Op maandag en dinsdag zijn ze dicht.

1. Fenena:
    6 november 2014
    Ik krijg er zin van in een gebakken visje!
  2. Jan Geerts:
    6 november 2014
    We zullen het onthouden; Fleur's palace. Jullie hebben vast ook wel een aanbevling voor het menu. Ik krijg net als "Fenena" ook al trek.
  3. Jorisse:
    Klinkt heerlijk!