Bay of Islands

6 oktober 2014 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Gisteren zijn we langs de kust van Tutukaka naar Paihia gereden. Verschrikkelijk mooi. We hadden het idee dat het Noordereiland dichter bevolkt is, maar dat zien wij nu anders. De ene mooie baai volgde op de andere, heuvelachtig, riviertjes, grazende koeien en paarden op hemelse weiden, geen honderd meter rechte weg, delen gravel road, wat mooi! Het schiet niet op, maar dat is heel fijn in ons geval. In Russell het veer genomen naar Paihia. Mooie accommodatie, vlakbij kust, we kunnen het water zien, en we staan tussen de palmen. We zien overal de lente: lammetjes, bloesem, vers blad aan de bomen, veel bloeiende planten, vogels die hun jongen voeren. Vandaag zijn we naar Waitangi geweest, dat ligt vlakbij, ongeveer een kilometer rijden. In Waitangi werd in 1840 het eerste  verdrag tussen vertegenwoordigers van de Engelsen en de Maori getekend. We hebben een voorstelling van de Maori meegemaakt, erg leuk. Vanmiddag waterval bekeken en wandeling door bos en langs rivier naar Waitangi gemaakt. We vermaken ons prima!

1. Rika.dantuma:
    6 oktober 2014
    Wat geweldig mooi allemaal. Dat kan alleen maar genieten zijn. "Slurp" alles op. groeten en veel plezier en mooie dingen.
  2. H. v. der Plaat:
    6 oktober 2014
    Geniet maar van al het moois dat jullie zien

liefs Henriette
  3. Corinne en Kees:
    6 oktober 2014
    Het klinkt of leest zo bekend voor ons. Wij hebben ook in die buurt gezeten. Wij zijn toen een dagje met een maori op stap geweest en hebben kennis gemaakt met die cultuur.
    Maar wat een natuur he. Op ons heeft dat ook een overweldigende indruk gemaakt. genieten dus.
  4. Ellen:
    7 oktober 2014
    Heerlijk! Herinneringen aan plaatsen en namen komen terug en ik zie het idd weer voor me. Je kunt daar ook ergens 'kuiltje graven' en in het warme water zitten. Te zien aan de kleding van Jan is het alleen nog niet zo warm :-). Groet uit het nog wel warme Italie!