Openbaar kunstbezit

8 oktober 2014 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Pierre Jansen (wie weet nog wie dat was?) zou er een gloedvol betoog over houden: dit is de ultieme vorm van kunst voor iedereen: de publieke toiletten in Kawakawa. Ze zijn ontworpen door Hundertwasser, een Oostenrijkse kunstenaar/architect, die bijna dertig jaar hier in the Far North van NZ leefde. En niks geen moeilijk gedoe: de toiletten zijn open voor iedereen, er is geen toezicht en je kunt de wc's gewoon gebruiken!

1. Marga:
    8 oktober 2014
    volgens mij waren ze erg dronken toen het gemaakt werd. ik vind het niet mooi.
  2. Rika.dantuma:
    8 oktober 2014
    Ja Pierre Jansen ken ik ook nog...
    Hundertwasser is leuk om te zien.Toch lijkt mij zo'n toiletbezoek hier niet te lang moeten duren. Je wordt denk ik een beetje gek van al dat drukke gedoe. Maar wel heel leuk om zo iets tegen te komen..
  3. Jan Geerts:
    8 oktober 2014
    Zelfs ik ken Pierre Jansen nog. Altijd Enthousiast. Niks mis mee maar Hundertwasser was nog aan het oefenen? Heb beter werk van hem gezien. Maar de boodschap; dingen die met zorg zijn gemaakt worden vaak ook zonder gedoe met zorg behandeld, wordt in Nederland gelukkig ook weer vaker begrepen.