Tutukaka

3 oktober 2014

Ha! We hebben een normale nachtrust gehad! Gisteren ons huisje voor drie dagen betrokken hierin Tutukaka, zo'n drie uur rijden t.n.v. Auckland. Het links rijden ging goed, best een opgave om met je ontregelde hoofd gelijk zo'n grote stad uit te moeten rijden. Rotondes rijden is heel spannend! Gelukkig rijdt Jan, die zegt dat hij het niet moeilijk vindt, prima opgelost zo!

De vliegreis viel best mee, vooral achteraf dan. Maar zo gesloopt als we ons de vorige keer (2010) voelden na aankomst in NZ voelden we ons nu niet, waarschijnlijk doordat we uitgerust op reis gingen. Of misschien kan je lijf er wel beter tegen als je ouder wordt...

Het terrein hier ligt op een kaap, omringd door zee. Mooi uitzicht! Straks gaan we es beneden rondkijken op het strandje bij de rotsen. Vanmiddag naar Whale Bay, alleen al voor de naam. Er zijn hier in de directe omgeving tientallen stranden en baaien en ook door het binnenland rijden is mooi. Gisteravond in het dorp bij de jachthaven (je schijnt hier mooi te kunnen duiken en surfen, maar dat kunnen wij niet) lekkere chowder en gerookte zalm gegeten. We hebben de vakantiemodus wel te pakken inmiddels.

De internetverbinding hier was gisteren waardeloos, hopelijk lukt het vandaag beter.

1. Fenena:
    3 oktober 2014
    De vakantiemodus straalt al meteen af van dit reisverhaal! Prettige kost bij het ontbijt hier hoor!Jullie zijn nu net aan de de avond begonnen, heb ik uitgerekend. Dus, fijne avond met mooi uitzichten nog veul meer vakantiemodusgewenst. Groet uit Enschede!
  2. Marjo:
    3 oktober 2014
    klink heel relaxed. Wat een Pippi Langkous namen. Was haar vader geen koning van dit land?
    Wij maken ons klaar voor bootreis naar Engeland. Ik zie dat het weer bij jullie aardig overeenkomt met de verwachting van ons,aan de Britse kust. groet uit Deepn.
  3. Jorisse:
    3 oktober 2014
    Ziet er prachtig uit! Fijn dat de reis mee viel. Veel plezier! Over een paar uurtjes begint er weer ern nieuwe dag voor jullie