Wat highlights van de afgelopen dagen

16 oktober 2014 - Napier, Nieuw-Zeeland

We hebben ons net geinstalleerd in ons onderkomen in Napier voor de komende drie nachten. Hoog tijd om eens wat belevenissen van de afgelopen dagen op te schrijven. Onderweg hierheen zijn we gestopt bij de Morere Hot Springs. Onze gastvrouw Louise in Waihui had die baden zeer enthousiast aanbevolen, dus ja, zelfs Jan wilde dat weleens beleven. We boekten maar gelijk een private pool, vooral omdat we geen badkleding meegenomen hadden. Man, dat bad was 42 graden! Alsof er bouillon van je getrokken moest worden. Na een poosje was het wel iets beter te harden, maar we waren er vrij snel klaar mee, voelden ons na afloop allebei een tijdje dizzy. Leuke ervaring. Voor een keertje.

Gisteren hebben we de hele dag besteed aan het verkennen van de East Cape, vanuit Wainui. Dat is het meest oostelijk gelegen deel van het land, en het is er heerlijk uitgestorven. Prachtige uitzichten, flink veel bergen, volop strandjes en baaien om even bij te stoppen. Het schoot natuurlijk voor geen meter op, enorm veel bochtenwerk, veel roadworks, dat wil zeggen dat er stukken gravel road zijn, maar op menige plaats zaten ook nog flinke gaten in het wegdek, daar waren ze nog niet aan toe gekomen. We zijn doorgereden tot het bovenste punt bij Te Araroa, daar stond gelukkig een benzinepomp, waar we met veel moeite benzine uit konden krijgen. Op het schoolterrein (je snapt niet hoe het hier wel kan, piepkleine schooltjes instandhouden) staat de grootste pohutukawa tree van het land, die is meer dan 350 jaar oud. We ontdekten m.b.v. de onvolprezen Lonely Planetgids dat er in een gehucht een leuke tavern was, daar konden we lekker chowder en vis eten. Met grandioos uitzicht op de oceaan!

De laatste dagen logeerden we bij Louise en Ian, een adres van Airbnb, heel aardige  mensen, die graag een praatje willen maken, dus 's avonds en 's morgens bij het ontbijt hebben we heel wat afgekletst met ze. Heel leuk en gezellig, maar we moeten er geen van beiden aan denken dat je de hele reis zoveel moet praten. We zijn toch liever elkaars zwijgzame gezelschap!

Oja,for the record. In Ohope zaten we in een luxueus appartement dat zelfs twee badkamers had. Vrouwen, er is veel te zeggen voor een eigen badkamer! Ik voel een nieuw bouwproject aankomen....

1. Ans:
    16 oktober 2014
    Klopt, de onvolprezen Lonely Planet, een super reisgids!
    En mooi dat jezelf kunt kiezen voor lonely of a lot, zowel voor mensen als voor badkamers.
    Mooie reisdagen daar verder.
  2. Werner en Rineke:
    16 oktober 2014
    Wat een mooie wereld daar zeg! Mooi om te lezen en prachtige foto's! Heel veel plezier nog daar!
  3. Rika.dantuma:
    17 oktober 2014
    mooi allemaal, Blijf genieten!
    En nu alvast voor komende zondag een heel fijne en feestelijke dag. De kans is wel heel klein om een volgende verjaardag weer op zo'n mooie plek te vieren.